NAUKA CZYTANIA metodą symultaniczno-sekwencyjną

W Poradni jest prowadzona terapia indywidualna dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, wykorzystująca naukę czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną.

W roku szkolnym 2012/2013 będzie prowadzona terapia indywidualna dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, wykorzystująca naukę czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną.
Metoda, opracowana przez prof. Jagodę Cieszyńską, opiera się na wieloletnich doświadczeniach w pracy z dziećmi z zaburzoną komunikacją językową. Jest to metoda sylabowa oparta na wspomaganiu pracy lewej półkuli mózgowej (sekwencyjnej) oraz wykorzystaniu symultanicznych zdolności prawej półkuli. Atutem metody jest to, że wykorzystuje ona logikę przyswajania systemu językowego przez dziecko zdrowe, o prawidłowym rozwoju mowy. W metodzie tej stałym elementem są ćwiczenia ogólnorozwojowe. Przygotowują dziecko do nauki czytania i pisania. Gotowość do nauki czytania i pisania nie jest stanem, na który wystarczy czekać, ale trzeba go wykształcić przez stworzenie dziecku warunków stymulujących jego rozwój. Szczególnie ważne jest to u dzieci z różnorakimi zaburzeniami rozwoju, z zaburzoną komunikacją językową, z ryzykiem dysleksji. Zajęcia będą prowadzone indywidualnie, raz w tygodniu, po godzinie.
Terapia przeznaczona jest dla dzieci 5, 6- letnich.
 

Pliki do pobrania